Naar de inhoud

Indrukwekkend kunstwerk Blijf Nabij reist van Utrecht naar Hoogeveen

Het indrukwekkende kunstwerk Blijf Nabij van kunstenaar Saskia Stolz heeft vandaag de Neude in Utrecht verlaten om zijn reis voort te zetten naar Hoogeveen. Gisteren vond daar al een symbolisch moment plaats: het miniatuurbeeldje werd officieel overhandigd door Lars Luijkx aan Luzette de Wind.

Vanaf 1 mei te zien in Hoogeveen

Vanaf 1 mei is Blijf Nabij te bewonderen in Hoogeveen. In Utrecht liet het kunstwerk een diepe indruk achter bij bezoekers en betrokkenen.

Gesprek over leven en afscheid centraal

Volgens wethouder Linda Voortman was het doel van het kunstwerk om het gesprek op gang te brengen over afscheid en ziekte, en over leven en dood, onderwerpen waar iedereen vroeg of laat mee te maken krijgt.

Boodschap van Utrecht aan Hoogeveen

Linda Voortman gaf een duidelijke boodschap mee aan Hoogeveen:
“Als gemeente Utrecht ondersteunen we de aandacht voor palliatieve zorg van harte. We zetten ons in om ervoor te zorgen dat niemand tussen wal en schip valt, zeker niet in de laatste levensfase. Samen met betrokken organisaties en zorgaanbieders zorgen we dat mensen elkaar weten te vinden, juist wanneer het leven ingewikkeld wordt. Nu reist Blijf Nabij verder, met een boodschap die Utrecht al in het hart heeft gesloten: blijf elkaar aankijken, blijf naar elkaar luisteren, blijf elkaar vasthouden.”

Inspiratie en verbinding

Wij wensen Hoogeveen veel inspiratie, verbinding en betekenisvolle ontmoetingen toe tijdens de komst van het kunstwerk.

Meer informatie

Benieuwd waar Blijf Nabij nog meer te zien is? Bekijk het volledige overzicht via de website www.blijfnabij.nl.

Interesse om je bij ons aan te sluiten?

Heb jij interesse om je als PAL-drager of partner aan ons programma te verbinden?
Dan komen we graag met je in contact!

Contact